فرودگاه بین المللی آبادان

فرودگاه بین المللی آبادان

انجام بیش از 290 پرواز در آسمان گرم آبادان

تاریخ انتشار: 
20/05/1392

در نخستین ماه از تابستان سال جاری نشست و برخاست بیش از 290 پرواز در فرودگاه آبادان به ثبت رسیده است.
به گزارش روابط‌عمومی فرودگاه آبادان «محمدرضا رضایی»؛ مدیرفرودگاه آبادان با اعلام این خبر گفت: افزایش پروازهای شرکت‌های هواپیمایی در مسیرهای مشهد و تهران از دلایل عمده افزایش روند صعودی پروازها در تیرماه 92 بود. وی ادامه داد: این روند افزایشی درحالی صورت گرفت که رشد پروازها نسبت به میانگین نشست و برخاست پروازها در سه ماهه‌ی نخست سال جاری جهش قابل توجهی داشته و از 250 پرواز به 290 پرواز در ماه آغازین تابستان رسیده است.
رضایی با تاکید بر رایزنی با شرکت‌های هواپیمایی در راستای افزایش پرواز در مسیرهای استقبال شده توسط مسافرین و مردم منطقه افزود: رسیدن شمار پروازهای ماهانه فرودگاه آبادان به رقم 290، رشد 33 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد که با برنامه‌ریزی و تلاش بیشتر می‌توان این رشد بالاتری را نیز رقم زد.
وی با اشاره به عوامل تاثیرگذار در افزایش پروازها و تمایل شرکت‌های هواپیمایی به برقراری پرواز افزود: باتوجه به استقبال منطقه از پروازها، روند صعودی نشست و برخاست پروازها نسبت به میانگین این فرایند در بهار 92 به 40 پرواز و نسبت به تیرماه 91 به 70 پرواز رسید که این ارقام رشد چشمگیر در عملیات پروازی فرودگاه را موجب شد.
گفتنی است در حال حاضر فرودگاه آبادان در مسیرهای تهران، شیراز، اصفهان، بندرعباس، خارک و مشهد فعال است.



:
:
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

پیشگفتار

فرودگاه آبادان در زمره اولین فرودگاههای کشور است که در سال 1320 توسط شرکت ملی نفت ایران احداث شده است. این فرودگاه در ضلع شرقی جزیره آبادان در موقعیت جغرافیایی 48 درجه و 13 دقیقه و 42 ثانیه طول شرقی و 30 درجه و 22 دقیقه و 16 ثانیه عرض شمالی در زمینی به مساحت 372/66 هکتار واقع گردیده است که از شرق و جنوب به شهر آبادان به فاصله 10 کیلومتر تا مرکز شهر، از شمال به خرمشهر و از غرب به رودخانه اروند و مرز کشور عراق منتهی می شود. کمترین فاصله فنس این فرودگاه تا مرز عراق 1800 متر در جنوب فرودگاه موقعیت باند 32R واقع گردیده است.
امکانات وب
Google

در اين سایت
در كل اينترنت